Ocho Cerveza geland in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Club trappistentrappers - WaarBenJij.nu Ocho Cerveza geland in Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Club trappistentrappers - WaarBenJij.nu

Ocho Cerveza geland in Leon

Blijf op de hoogte en volg Club trappistentrappers

31 Juli 2014 | Spanje, León

Mes Amigos:
Een iets latere start vandaag vanwege een uit de hand gelopen feestje in een lokale kroeg bij Villalcazar de Sirga. Nog excuses voor het chaotische verslag van gisteren, verslag gemaakt na afloop van het uitstapje, waarbij ik om half drie naast mijn laptop wakker werd.
Man van de Dag en tevens de laatste; Jan van den Broek.
De man van de dag bepaalt ook altijd het programma van die dag en bij twijfel hakt die de knopen door. Nu ontstond er rond middernacht een gevaarlijke match, omdat Erik om 00.00 uur de verantwoording overdroeg aan Jan. ( verdere uitleg niet nodig )
Over de man van de dag zal ik me niet verder uitwijden, ik probeer iedere dag een verhaaltje te maken van onze avonturen zodat jullie een beetje op de hoogte blijven. Tocht vandaag valt weinig over te vermelden, warm vrij vlak en continue op de meseta vlakte van 800 mtr.
Plaatje Sahagun bezocht, en na afloop Leon, de hoofdstad van de provincie Leon met 185.000 inwoners. Leon vooral bekend van zijn monumentale gebouwen en uiteraard de bekende kathedraal.
Morgen rit 15 naar Ponferrada van 115 km. Kijken uit naar de klim naar 1500 mtr hoogte naar Cruz de Ferro. Hier wordt dit jaar ook het W.K. wielrennen gehouden en het plan leeft om de omloop van 18,2 km te fietsen.

Mucho gracias e Hasta Manana

• 31 Juli 2014 - 22:07

Ad Peeters:

Camino,s, Camino,s, fantastisch om te lezen wat jullie allemaal meemaken. ik vraag me wel af of dit allemaal wel bij een "pelgrims" tocht hoort. Maar dat maakt niet uit. Als je maar plezier hebt en daar ontbreekt het zo te lezen niet aan. Hou je anekdotes en ervaringen vast zodat wij als thuisfront er volgende week ook nog een beetje van kunnen genieten. Voor morgen weer een mooie dag. Groet Ad

• 01 Augustus 2014 - 07:14

Marina:

Volgens mij is het heeel gezellig daar dat kan niet anders. Het einde komt in zicht, nog 3 dagen fietsen te gaan. We zijn zeker benieuwd naar alle ervaringen, maar dat komt volgende week wel goed.
    Nog veel fietsgenot, en vooral weer veel drinken, het word weer warm.....maar ik zie dat jullie s avonds gewoon door gaan mee drinken dus ook dat komt goed!!!Succes!
    Groetjes uit de Goorbaan