Espana por favor - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Club trappistentrappers - WaarBenJij.nu Espana por favor - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Club trappistentrappers - WaarBenJij.nu

Espana por favor

Door: ocho cerveza

Blijf op de hoogte en volg Club trappistentrappers

27 Juli 2014 | Spanje, Pamplona

Beste volgers:
Man van de Dag: Frank Roelands, de eerste eigenschappen die in mij opkomen zijn, rustig, correct en attent dus een ideale team player wat wij goed kunnen gebruiken. Frank is ook een hele goede navigator die ons weleens moet corrigeren met de route Frank heeft vandaag ook het monument van ridder Roeland ontmoet, deze ridder van Karel de Grote werd op deze berg verlagen door de Basken in 778. Deze Ibaneta pas wordt ook wel Roeland-pas genoemd. Vandaag de Pyreneeen doorkruist en de Spaanse Navarra streek in gefietst Het land is hier tweetalig Spaans en Baskisch. De temperaturen komen weer in de buurt van 35 graden en zal ook deze week zo blijven. Onze boomkwekers hebben de eerste olijfbomen ontdekt. Een bezoek aan de bekende stad Pamplona mocht natuurlijk niet ontbreken, helaas was de grote stierenvechters Arena gesloten. Eindbestemming Puenta la Reina, hier wemelt het van de Camino's, werkelijk indrukwekkend. In het 1e uur al contacten gemaakt met Canadezen, mensen uit Utah, uit Colombia en Denemarken. Na aankomst hebben we oo de 1e "ocho cerveza " besteld.

• 27 Juli 2014 - 19:53

Marina:

Dus ook Spanje weer gehaald. De Roelandspas....met ridder Roeland op de foto. Leuk hoor.
    Die ocho cerveza doet goed denk.....nie teveel ervan, anders komt zeker de man met de hamer.....
    Succes morgen weer.

• 27 Juli 2014 - 20:13

Joke En Kees:

Hola Amigos,

we wensen jullie ook in Espana alle goeds en veel succes.
    De camino is echt begonnen! Op naar Santiago.

Adios

• 27 Juli 2014 - 20:50

Johan Raats:

Hola los bachuros dos koekoek, oftewel koekebakkers,niet te veil verbrassen. Da zakt in de bene ai. Saludos de Juan

• 27 Juli 2014 - 21:22

Jack Hendrickx:

España por favor.

Lekker weertje daar zie ik !
    De Roelandpas; nooit van gehoord maar nu wel dus, bijzonder verhaal maar wel lang geleden.
    Jullie gaan dat zonder problemen volbrengen jongens !

Hier ook warm wknd. gehad, er was wat regen en onweer voorspeld maar dat is op andere plaatsen gevallen denk ik, hier was 't echt warm dus.
    En de opkomst is ondanks de vakantie nog steeds hoog bij alle groepen.
    De gids is ook weer bezorgd; die kunnen jullie dus ook digitaal bekijken daar ?
    Jullie reisverslag komt natuurlijk in de volgende.

Succes mannen

gr. jack

• 27 Juli 2014 - 22:51

Ad Peeters:

Hoi Camino,s,
    Nu dus aangekomen in het vierde en laatste land van de vier. Weer mooie foto,s en mooie ervaringen vandaag. Ik begin nu echt toch wel een beetje jaloers op jullie te worden. Hou de komende dagen lijf en leden cool en geniet van er weer van. Groet, Ad

• 28 Juli 2014 - 10:13

Jack Van Geerte:

Klasse mannen,
    Hoe verder jullie komen hoe meer bewondering.
    het is geweldig om dit te doen lijkt me, ook al is het afzien (tijdens het fietsen dan ;-))

Allemaal nog VEEL SUCCES gewenst met de rest van de tocht.

Jack van Geerte